BelOrta, 12e man van de lokale sportclub
Lokale telerscoöperatie schrijft wedstrijd uit met 9.000 euro te winnen sponsorbudget
Dat het geen gewone aftrap was, vanmiddag bij de match tussen KVV Lummen en Eendracht Gingelom. Na het eerste fluitsignaal dook plots ‘het plezantste legioen’ van BelOrta op, 300 voetbalfans sterk. Met deze sportieve stunt trapt de lokale groente- en fruittelerscoöperatie haar steuncampagne op gang om lokale sportclubs een (financieel) hart onder de riem te steken. Zo schrijft BelOrta een wedstrijd uit met maar liefst 9.000 euro sponsorbudget als inzet. Op de site www.plezantstelegioen.be vinden lokale sportclubs alle spelregels.
Met toeters en bellen, wapperende vlaggen, een indrukwekkende tifo, verrassend vuurwerk en zelfs een fanfare supporterde ‘het plezantste legioen’ van BelOrta zondagmiddag de thuisploeg naar de overwinning. Maar liefst 300 extra fans, in rood-wit, zakten naar Lummen af om het eerste elftal vooruit te schreeuwen. Vijf camera’s en een drone brachten de waanzinnige sfeer in beeld.
Glenn Sebregts, divisiehoofd Marketing & Externe Communicatie bij BelOrta: “Als lokale telersorganisatie voelen we ons verbonden met andere lokale spelers en tradities. Het harde werken, de gedeelde passie en de goesting om elke dag opnieuw voor het allerbeste resultaat te gaan zijn ons maar al te herkenbaar. Ondanks hun continue inzet en engagement zagen heel wat lokale sportverenigingen hun inkomsten opdrogen tijdens de coronacrisis. Precies daarom willen we, als lokale partner, sportclubs aanmoedigen om succesvol verder te blijven doen.”
Met ‘Toon jouw plezantste legioen’ schrijft BelOrta een fotowedstrijd uit voor alle lokale sportverenigingen in ons land – van voetbal over volleybal, basketbal, judo en rugby tot frisbee, waterpolo, honkbal… Alle praktische info vind je op www.plezantstelegioen.be. De plezantste inzendingen maken kans op een financiële extra, waaronder de hoofdprijs van 5.000 euro clubsponsoring. Binnenkort verschijnt op de site ook de heroïsche aftermovie die vandaag in Lummen gefilmd werd, om zoveel mogelijk lokale sportclubs te inspireren en te motiveren om deel te nemen aan de BelOrta-steuncampagne.
Over BelOrta
De roots van BelOrta gaan helemaal terug tot begin 20e eeuw. Ontstaan uit hyperlokale initiatieven evolueerde BelOrta tot een toonaangevende coöperatieve groente- en fruitcoöperatie van, voor en door lokale producenten. Dagelijks leveren zij tot 4.000 ton groenten en fruit die verhandeld worden met ruim 70 landen wereldwijd. Bijna 1.000 telers garanderen het hele jaar rond een aanvoer van meer dan 170 groente-, fruit- en kruidensoorten – altijd lokaal geteeld en vol smaak.
Voor meer info
BelOrta I Glenn Sebregts I +32 15 565 272 I glenn.sebregts@belorta.be I www.belorta.be
RCA I Eveline Vanhoutteghem I +32 483 89 04 24 I eveline.vanhoutteghem@rca.be I www.rcapress.be